Vanliga frågor

Varför har jag inte fått någon orderbekräftelse?

En automatisk orderbekräftelse ska komma direkt efter att du har bekräftat beställningen. Vid utebliven orderbekräftelse är den vanligaste orsaken att den har hamnat i din inkorg för skräpmail eller spam. Börja med att kika där. Om den inte finns bland skärpmailen/spam kan det vara din emailadress om är inkorrekt eller något tillfälligt fel hos oss. Oavsett är viktigt att du kontaktar oss så att vi kan rätta till problemet. Kontaktuppgifter hittar du här.

Jag har en rabattkod, var fyller jag i den?

Rabattkoden uppger du i Varukorgen innan du kommer till kassan. För att komma till Varukorgen klickar du bredvid symbolen med kundvagnen högst upp till höger på sidan. Välj "Visa Varukorgen" och sedan "Använd rabattkod" så dras din rabatt.

Hur gör jag för att skicka min beställning direkt till en vän?

Du fyller i din väns uppgifter under "Leveransadress" när du kommer till kassan. Om du vill betala mot faktura kan du däremot enbart få leveransen till din egen folkbokföringsadress alt. företagsadress. Då kan du alltså inte skicka direkt till någon annan. Läs mer under våra beställningsvillkor. 
Observera att leveransaviseringar från DHL skickas till det mobilnummer du uppger, så om det är ditt eget nummer måste du själv vidarebefordra sändningsnummer till mottagaren så att hen kan hämta ut paketet. Vi skickar också med ett kvitto/följesedel med paketet, så skriv till oss i meddelandefältet i kassan om du inte vill att vi skickar med kvitto .

Vad kostar frakten?

Frakten kostar 39 kr. Om du beställer för minst 499 kr är frakten gratis. 

Vad är leveranstiden?

Dina varor skickas normalt inom 1-3 dagar från det att din betalning har kommit in till oss (kortbetalning och Swishbetalningar registreras direkt, betalning till vårt bankgiro kan ta 1-2 bankdagar). Vi skickar i den mån vi kan omgående. Har du valt att betala med faktura så kommer den separat på din mail efter att du har fått hem varorna, då behöver du alltså inte betala innan leverans. Läs mer om leveranstider under våra beställningsvillkor.

Var hämtar jag ut mitt paket?

Vi skickar nästan alltid med DHL och då kommer ditt paket till närmaste Servicepoint-ställe. Du kan söka själv vilket det är här: http://www.servicepoint.se/ 
Det händer att vi skickar mindre, lättare försändelser som brev med Posten och då kommer det direkt i din brevlåda alternativt till ditt närmaste postombud. 

Jag vill ångra mitt köp, hur gör jag?

Du har alltid 14 dagars ångerrätt (gäller ej för livsmedel). Du väljer själv hur du vill skicka tillbaka varan så länge den kommer tillbaka i samma skick som du fick den. Du betalar själv för frakten. Meddela oss returen inom 14 dagar från det att du mottagit produkten. När den kommit fram till oss får du pengarna tillbaka.

Jag vill reklamera en vara, hur gör jag?

Om du vill reklamera en vara är det viktigt att du börjar med att kontakta oss och beskriva varför du vill reklamera den. Därefter kan vi avgöra hur vi löser det på bästa sätt i just ditt fall.

Jag vill skicka min beställning till en mottagare utomlands, går det?

Nej, vi skickar enbart inom Sverige.

Powered by Opencart
Opencart theme designed by KulerThemes.com