FRÅGOR & SVAR
- Varför har jag inte fått någon orderbekräftelse?
En automatisk orderbekräftelse ska komma direkt efter att du har bekräftat beställningen. Vid utebliven orderbekräftelse är den vanligaste orsaken att den har hamnat i din inkorg för skräpmail eller spam. Börja med att kika där. Om den inte finns bland skärpmailen/spam kan det vara din emailadress om är inkorrekt eller något tillfälligt fel hos oss. Oavsett är viktigt att du kontaktar oss så att vi kan rätta till problemet. Kontaktuppgifter hittar du här. - Jag har en rabattkod, var fyller jag i den?
Rabattkoden uppger du i "Varukorgen" eller när du kommer till "Kassan."
Kontrollera att rabatten har dragits innan du bekräftar ditt köp. - Jag har problem att logga in på mitt konto, hur kan jag få hjälp?
Hör av dig till oss så kan vi hjälpa dig. Maila på: info@kaffelunden.se - Vad kostar frakten?
Frakten kostar 59 kr. Om du beställer för minst 499 kr är frakten gratis.
Företag kan välja företagsleverans för 99 kr (inkl. moms). Ingen fraktfri gräns för detta alternativ. - Vad är leveranstiden?
Dina varor skickas normalt inom 1-3 arbetsdagar. I den mån vi kan skickar vi ditt paket omgående. Därefter burkar det ta 1-2 arbetsdagar innan ditt paket kommer till utlämningsstället.
Vi reserverar oss för undantag och förseningar - läs mer om leveranstider under våra beställningsvillkor. - Var hämtar jag ut mitt paket?
Vi skickar nästan alltid med DHL och då kommer ditt paket till ett Servicepoint-ställe, alternativt DHLs paketboxar (då krävs bank-id), baserat på ditt postnummer. Du kan söka själv vilket det är här: http://www.servicepoint.se/
Det händer att vi skickar mindre, lättare försändelser som brev med Posten och då kommer det direkt i din brevlåda alternativt till ditt närmaste postombud. - Kan jag välja vilket ombud paketet skickas till?
Ja, i de flesta fall kan vi styra det. Vi måste då veta detta innan paketet skickas. Skriv till oss i meddelandefältet i "Kassan" när du lägger din beställning, alternativt maila till oss. - Jag vill ångra mitt köp, hur gör jag?
Du har alltid 14 dagars ångerrätt (gäller ej för livsmedel). Du väljer själv hur du vill skicka tillbaka varan så länge den kommer tillbaka i samma skick som du fick den. Du betalar själv för frakten. Meddela oss returen inom 14 dagar från det att du mottagit produkten. När den kommit fram till oss får du pengarna tillbaka. - Jag vill reklamera en vara, hur gör jag?
Om du vill reklamera en vara är det viktigt att du börjar med att kontakta oss och beskriva varför du vill reklamera den. Därefter kan vi avgöra hur vi löser det på bästa sätt i just ditt fall. - Jag vill skicka min beställning till en mottagare utomlands, går det?
Nej, vi skickar enbart inom Sverige.